BMW 320d xDrive Touring all season


BMW 320d xDrive Touring all season

In urma cu cativa ani participam la evenimentul de lansare al modelului BMW seria3 si imi amintesc cum organizatorii ne-au pus la dispozitie doar varianta de motorizare diesel 320d. Oare de ce se intampla acest lucru? Foarte simplu. Am fost considerati un segment de cumparatori in care versiunea cu propulsor diesel este la putere. Deci “va place dieselul” au subliniat oficialii BMW. Acum nu putem nega acest lucru dar parca ne-ar fi placut si noua sa incercam variantele 330i sau 335i asa cum o faceau ceilalti colegi de breasla. Daca tot ne-am obisnuit cu acest diesel, odata cu lansarea noului model pentru 2008, ne intalnim din nou cu 320d… dar de aceasta data intr-o combinatie mult mai interesanta. Indicativul 320d este acum urmat si de xDrive, ceea ce inseamna ca s-a ajuns la o combinatie interesanta dintre noul motor diesel ce dezvolta 177 cp si transmisia integrala inteligenta xDrive. Modelul testat de noi a fost varianta de caroserie Touring. Ce putem spune? Ideal pentru familie, calatorii si cu performante dinamice de invidiat in orice anotimp.

Cu accentuari frapante ale design-ului partii frontale, ale perspectivelor laterale si ale spatelui, noul BMW Seria 3 Touring si-a sporit profilul sportiv si elegant cu noi caracteristici vizuale care sunt de recunoscut din orice perspectiva. Partea din fata a versiunii Touring din noua gama BMW Seria 3 este caracterizata de o accentuare clara a latimii automobilului, dar si de o consola fata scurta si pneuri de dimensiuni considerabile. Aspectul caracteristic al marcii, cu faruri circulare duble, este subliniat prin intermediul tuburilor cromate si a inelelor coroana. Sursele de lumina ale semnalizatoarelor au o structura striata, iar semnalizatoarele LED sunt montate in combinatie cu farurile optionale cu bixenon. Suprafetele prelungite puternic si liniile cu caracter frapant domina imaginea din lateral a noului BMW Seria 3. Muchiile de contur ale pragurilor laterale au fost inaltate si sunt modelate intr-o maniera mult mai eleganta. O alta caracteristica noua o reprezinta oglinzile retrovizoare laterale, cu doua linii distincte, care imita interactiunea dintre formele convexe si cele concave ale suprafetelor. De asemenea, oglinzile ofera un camp vizual marit.

Ampatamentul marit al noului BMW Seria 3 contribuie substantial la aceasta aparitie puternica. in functie de model, ampatamentul trenului spate a fost marit cu pana la 24 milimetri prin intermediul unui nou suport al rotii si a altor detalii modificate. Cu toate astea un lucru pe care niciodata nu l-am apreciat la un BMW serie3 Touring a fost volumul portbagajului destul e mic in comparatie cu al altor modele din clasa.

Interiorul modern si de inalta calitate al noului BMW Seria 3 a fost imbunatatit prin intermediul unor modificari specifice in alegerea materialelor si a design-ului suprafetelor.

Conceptul de siguranta al noului BMW Seria 3 este bazat pe o structura solida a caroseriei, pe aplicarea selectiva a tipurilor de otel ultrarezistent si a elementelor speciale de deformare care deviaza si absorb energia impactului. in plus, exista sase airbaguri, centuri automate cu trei puncte de prindere si tetiere pentru toate locurile, toate cu scopul de a oferi o protectie optima a pasagerilor.

Scaunele bine gandite precum si pozitonarea lor au fost elementele de rezistenta create special pentru sofer, tocmai pentru a simti sportivitatea pe care o sugereaza fiecare model BMW. Combinate cu un sistem de directie performant si o suspensie pe masura, chiar si cu un Touring de clasa medie de aproape 1600 kg se pot obtine senzatii tari, numai cu acordul familiei. Daca tinem cont si de faptul ca modelul testat este asistat si de sistemul xDrive atunci situatia este sub control, sau controlata suplimentar de sistemele care monitorizeaza continuu stabilitatea (DSC) si tractiunea (DTC). Cu aceste aptitudini, xDrive sustine dinamica pentru ca identifica imediat orice tendinta de subvirare sau supravirare si contracareaza eficient, fara pierderi de putere, acest sistem fiind extrem de eficient pe carosabil umed sau acoperit cu zapada.
Noile caracteristici in domeniul transmisiei includ sistemul de tractiune integrala BMW xDrive – controlat electronic -, optimizat suplimentar. Acest sistem inteligent de tractiune integrala care distribuie variabil forta de tractiune intre rotile fata si cele spate pentru a imbunatati dinamica, stabilitatea si tractiunea.

Noul BMW Seria 3 are cea mai sofisticata tehnologie a sasiului din segmentul sau. La puntea spate exista o suspensie cu cinci brate care este adaptata la cerintele motoarelor deosebit de puternice si cu un cuplu ridicat. Puntea fata a modelelor din gama BMW Seria 3 reflecta un standard unic al artei ingineresti. Axul cu bara de tensiune, cu dublu brat, cu stabilizator este realizat in cea mai mare parte din aluminiu.

Valorile obtinute prin masuratorile dinamice efectuate ne-au demonstrat cu adevarat elasticitatea motorului mai ales in treptele 4 si 5. Acest lucru este posibil cu ajutorul etajarii bune a cutiei de viteze dar si a curbei de cuplu, cu valoare constanta de la 1750 pana la 3000 rotatii pe minut. Tot de aici rezulta si consumurile de combustibil destul de mici in comparatie cu modele din aceeasi clasa. in ciuda greutatii mari nu am avut surprize nici la aflarea distantei de franare (52 m de la 100-0 km/h) inregistrata chiar si in conditiile in care masina era echipata cu pneuri de iarna.
Tot incerc sa gasesc si partile negative ale acestui nou model. Chiar daca pretul este pe masura, nu trebuie sa uitam totusi ca este un BMW iar toate acele sisteme enumerate mai sus, precum si performantele obtinute sunt la un nivel ridicat. Asa ca o sa trecem cu vederea acest aspect dar mai ramanem cu o dilema: touring cu tactiune integrala sau SUV?

Leave a Reply