Dacia Duster, un veritabil 4×4 – primele fotografii oficiale


Dacia Duster, un veritabil 4×4 – primele fotografii oficiale

Dacia Duster se prezintă de la bun început ca un model 4X4 veritabil. Partea sa frontală se distinge prin impresia de robusteţe pe care o degajă: aripile largi, impozantul bandou cromat al calandrului precum şi bara de protecţie masivă nu lasă nicio îndoială cu privire la apartenenţa modelului Duster la universul 4X4. Din profil, garda la sol supraînălţată, pasajele roţilor bine marcate şi elementele de protecţie a caroseriei invită şoferul la asaltul şoselelor şi drumurilor cele mai dificile.

Cu o lungime de 4,31 m şi o lăţime de 1,82 m, Dacia Duster afişează dimensiuni compacte. Gabaritul său îi permite să evolueze la fel de bine atât într-un mediu urban cât şi în utilizare off-road. Ancorat evident în lumea vehiculelor „tot-teren”, Dacia Duster prezintă linii seducătoare dar fără ostentaţie.

….cu capacităţi reale de trecere în teren accidentat
Dacia Duster a fost conceput pentru a înfrunta toate tipurile de şosele şi drumuri, oriunde în lume. Pentru a răspunde acestor nevoi variate, Dacia Duster va fi disponibilă în toate ţările de comercializare în versiunea 4X2 – pentru clienţi care doresc un vehicul cu gardă mare la sol, cu o poziţie de conducere înaltă la volan, dar care nu au o nevoie reală de patru roţi motrice în utilizarea cotidiană – şi în versiunea 4X4 pentru o utilizare mai largă.


Baza rulantă ranforsată a modelului Dacia Duster este adaptată pentru o utilizare atât în afara drumurilor amenajate cât şi pentru o utilizare off-road datorită unei gărzi la sol înalte (de peste 200 mm) şi a unor unghiuri de trecere importante (30° pentru unghiul de atac şi de peste 35° pentru unghiul de degajare).

Dacia Duster este un 4X4 uşor de utilizat care nu este destinat exclusiv experţilor în şofatul off-road. Greutatea sa limitată la 1 180 kg în versiunea 4×2 şi 1 280 kg în versiunea 4×4, combinată cu dimensiunile sale compacte, fac din Duster un vehicul deosebit de agil. Datorită unei comenzi unice şi intuitive (de provenienţă Nissan) situată în habitaclu, la baza consolei centrale, şoferul unei Dacia Duster poate selecta cu uşurinţă modul de tracţiune al vehiculului. Această comandă permite alegerea între 3 moduri de selecţie:
- În mod AUTO, repartizarea cuplului între puntea faţă şi spate se face automat în funcţie de condiţiile de aderenţă. Conceput pentru a garanta o motricitate optimă indiferent de condiţiile de aderenţă, acest dispozitiv conferă modelului Dacia Duster capacităţi 4X4 reale. În condiţii normale, cuplul este transmis doar roţilor din faţă. În caz de pierdere de motricitate sau în condiţii de aderenţă precară, o parte din cuplu este transferată punţii spate. În condiţii extreme, cuplul este repartizat în proporţie egală, de 50%, pe fiecare punte. Această distribuţie este asigurată de un dispozitiv de cuplare electromagnetică de provenienţă Nissan.
- În mod LOCK, şoferul închide electronic modul 4X4 şi transferă în permanenţă 50 % din cuplu punţii spate. Această utilizare este recomandată pe suprafeţele cu aderenţă scăzută (zăpadă, noroi, pământ, nisip) şi la viteză redusă.
- În mod 4X2, transmisia este setată pe 2 roţi motrice. Acest mod se pretează şofatului pe şosele în stare bună şi permite reducerea consumului de carburant.

UN 4X4 100% DACIA CARE OFERĂ TOATE ATUURILE MĂRCII

Duster, al 6-lea vehicul al gamei Dacia, rămâne fidel filozofiei mărcii : un raport preţ/spaţiu interior imbatabil, un cost de utilizare redus, un consum limitat, un nivel de securitate optim şi o fiabilitate garantată.

Un raport preţ/spaţiu interior de neegalat

Dacă preţul său aminteşte mai curând de cel al modelelor de clasă mică, prin dimensiunile sale exterioare şi interioare Dacia Duster se înscrie în mod clar în clasa compactă.
Dacia Duster oferă locuri confortabile pentru 5 adulţi. Modelul asigură ocupanţilor acelaşi nivel de spaţiu interior ca Dacia Logan berlină.
Capacitatea portbagajului modelului Dacia Duster este fără concurenţă ţinând cont de dimensiunile compacte ale vehiculului. În funcţie de versiune, portbagajul oferă până la 475 dm³ ISO. În cazul în care bancheta spate este rabatată iar şezutul acesteia este basculat, Dacia Duster oferă un volum de încărcare impresionant care poate depăşi 1 600 dm³ ISO (în funcţie de versiune).

Motorizări fiabile, economice şi cu un nivel scăzut de CO2

Dacia Duster va fi disponibil, în versiunile 4X2 şi 4X4, cu o motorizare pe benzină – 1.6 16v 110 CP precum şi cu două motoare diesel – 1.5 dCi de 85 CP şi 1.5 dCi de 105 CP, prezente deja pe numeroase vehicule din gama Renault.
Aceste motoare răspund perfect criteriilor de cost, de robusteţe şi de uşurinţă în exploatare care caracterizează marca Dacia. Ele permit modelului Duster să afişeze un consum redus şi un bilanţ ecologic performant având în vedere că versiunile diesel dCi emit sub 140 g CO2/km în versiunea 4X2 – beneficiind astfel de semnătura Dacia eco² – şi mai puţin de 150 g CO2/km în versiunea 4X4.

Siguranţa, o prioritate

Dacia Duster beneficiază de expertiza recunoscută a grupului Renault în domeniul siguranţei.
Modelul beneficiază de sistemul ABS Bosch 8.1 echipat cu un repartitor electronic al forţei de frânare (EBV) şi cu asistenţă la frânarea de urgenţă (AFU).
În planul siguranţei pasive, Dacia Duster beneficiază, în versiunea de serie, de două airbag-uri frontale (în funcţie de piaţă) şi de centuri de siguranţă în 3 puncte cu limitator de efort pentru locurile din faţă. În funcţie de versiune sunt disponibile două airbag-uri laterale cap/torace pentru locurile din faţă. Acestea asigură o protecţie suplimentară pentru ocupanţi în cazul unui şoc lateral. Sistemele de pretensionare pirotehnică pentru locurile din faţă (în funcţie de versiune) îmbogăţesc dispozitivul de reţinere al Dacia Duster, asigurând o menţinere optimă a toracelui şi, în caz de şoc frontal, limitând deplasarea corpului către înainte.

Fiabilitate şi robusteţe
Asemenea tuturor vehiculelor dezvoltate pe platforma B0/Logan, concepţia modelului Dacia Duster a fost ghidată de imperativul de robusteţe şi de fiabilitate care au construit notorietatea mărcii. Protecţia anticoroziune a făcut obiectul unei atenţii speciale:
- injectare de ceară în cavităţile caroseriei şi portierelor,
- etanşeizare prin aplicare de mastic,
- folosirea de ceara complementara pe piesele mecanice ale bazei rulante,
- protecţie ranforsată a bazei rulante şi a pasajelor roţilor împotriva proiecţiilor de pietriş.
Aceeaşi grijă pentru fiabilitate a fost acordată arhitecturii sistemelor electrice şi electronice, arhitectură deja verificată pe mai multe modele ale gamei Renault.
Dacia Duster va fi disponibilă pe majoritatea pieţelor europene cu o garanţie de 3 ani sau 100 000 km.

Leave a Reply