noul FORD FOCUS, mega fiesta in Romania


noul FORD FOCUS, mega fiesta in Romania

Dupa cum era de astepat, tinand cont de faptul ca Ford isi dezvolta anumite proiecte in tara noastra, la scurt timp dupa lansarea oficiala pentru publicul din Europa Centrala si cei din Romania pot avea acces la noul model Ford Focus. Daca reflectam asupra clasei compacte, putem observa cu usurinta faptul ca din acest an lupta pentru atragerea clinetilor va fi foarte dura deoarece aproape toti constructorii propun modele noi ce inglobeaza tehnologii care pana acum nu se regaseau decat in clasele superioare iar partea emotioanala a cumparatorilor este controlata de un design exterior si interior ce nu poate fi trecut cu vederea. Din acest motiv, prin noul model Focus, Ford incearca sa surprinda nu doar prin designul indraznet, continuand curentul kinetic pe care il adopta de cativa ani, dar si prin suportul tehnic care se confunda perfect cu citatul “descopera mai mult decat o masina”.

Toate cele trei tipuri de caroserie Focus au un caracter sportiv si dinamic, marcand un nou pas in evolutia formei apreciatului design kinetic al Ford, care a contribuit la popularitatea din ce in ce mai mare a autoturismelor de dimensiune mica si mijlocie ale companiei. Nu putem sa nu remarcam partea din fata, profilul aerodinamic, spectaculoasa linie de centura ascendenta si tinuta de drum atletica. Singura remarca pe care o putem face este aceea ca identitatea de marca pe care o adopta constructorii, se rasfrange si asupra noului Focus. Astfel orice profan din domeniul auto ar putea remarca o asemanare izbitoare cu modelul Fiesta la capitolul design (cel putin pentru partea din spate a caroseriei). Dar acest lucru nu este un impediment pentru noul Focus sa aiba elemente proprii de identitate. Cu o inaltime de 1.484 mm, o lungime de 4.358 mm si o latime de 1.823 mm (fara oglinzi), noul model cu 5 usi este cu 16 mm mai coborat, cu 21 mm mai lung si cu 16 mm mai ingust decat modelul actual european Focus. Daca cineva l-ar compara cu vechiul model nu ar crede ca ampatamentul este cu 8mm mai lung la noul Focus, ajungand la 2.648 mm.


Calitatea dinamica a exteriorului este consolidata de designul distinctiv al interiorului. Noul Focus are un interior modern, cu o consola centrala stilata proiectata in jurul soferului, oferind acces exceptional la comenzile principale ale autovehiculului. Consola bordului este mult apropiata de sofer , pozitia la volan fiind mult mai joasa fata de vechiul model. Chiar daca numarul comenzilor de pe consola centrala este ridicat, acestea sunt amplasate astfel incat soferul sa nu depuna efort ridicat in a le repera, claviatura centrala ingloband majoritatea functiilor instalatiei de aer conditionat, sistemului audio sau navigatiei. Sistemul Human Machine Interface (HMI) de ultima generatie Ford este utilizat in interiorul caroseriei, cu manete duble penta-directionale pentru volan care controleaza cele doua afisaje principale ale autovehiculului localizate in ceasul de bord si in centrul tabloului de bord. Interiorul combina functionalitatea exceptionala cu un finisaj pe masura pretului de achizitie. Grafica indrazneata si contemporana a cabinei, forma sculptata a tabloului de bord soft-touch si selectia materialelor de finisaj superioare dau pasagerilor sentimentul ca sunt intr-o masina de clasa premium.

Cum era de asteptat, Ford a inglobat pe noul Focus aproape toate sistemele de sistenta ce se regasesc pe modelele de clasa mai mare. Inovatiile principale ale lui Focus includ sistemul Low Speed Safety – disponibil in premiera la un autoturism Ford (prin activarea sistemului, la o viteza mai mica de 30 de km/h, masina franeaza singura atunci cand apare un obstacol in fata), Active Park Assist, Lane Departure Warning (Avertizare la Parasirea Benzii de Drum), Lane Keeping Aid, Traffic Sign Recognition (Recunoasterea Semnelor de Circulatie), Auto High Beam (Faza Lunga Automata), Driver Alert (Alertare Sofer) si Adaptive Cruise Control. Care mai este rolul soferului in acest context ?? Cu siguranta ca Ford nu s-a gandit decat de la siguranta soferului, a pasagerilor dar si la usurarea manevrarii si utilizarii lui Focus in situatii extreme.

La capitolul propulsoare noua gama Focus cuprinde si alte facilitati din programul de Tehnologii ECOnetic Ford, pentru a reduce consumul de combustibil si emisiile de CO2.
Focus este primul model Ford care standardizeaza tehnologia Auto-Start-Stop la un numar semnificativ de modele din aceasta gama. Toate autovehiculele cu motoare pe benzina Ford EcoBoost de 1,6 litri si motoare pe motorina TDCi de 1,6 litri sunt echipate cu tehnologia Auto-Start-Stop, emisiile de CO2 incepand de la doar 109g/km la modelul pe motorina.
Cu un design usor, in intregime din aluminiu, motorul Ford EcoBoost combina trei tehnologii principale – un sistem de injectie directa de inalta presiune montat central, turbocompresoare cu inertie scazuta si twin independent variable cam timing (Ti-VCT) – pentru a ridica eficienta la noi niveluri. Aceasta combinatie puternica de tehnologii permite motorului Ford EcoBoost de 1,6 litri sa furnizeze un cuplu puternic la un numar scazut de turatii si o performanta deosebita a unui motor cu capacitate mare, insa la dimensiunea, greutatea si consumul redus al unui motor mult mai mic. Clientii Focus pot alege variantele 150 CP sau 182 Cp ale motorului Ford EcoBoost de 1,6 litri. Ambele versiuni combina o putere maxima impresionanta cu o curba a cuplului plata si extinsa, cele doua versiuni oferind cuplul maxim de 240 Nm la doar 1.600 rpm.

Propulsoarele pe motorina Duratorq TDCi de 1,6 si 2,0 litri au fost complet actualizate pentru a oferi performanta imbunatatita, consum redus de combustibil si rafinament. Cele mai recente motoare TDCi beneficiaza de un set cuprinzator de schimbari, inclusiv un design de ultima generatie al sistemului de combustie, sisteme de injectie a combustibilului cu rampa comuna de injectie la presiuni ridicate si turbocompresoare cu geometrie variabila si inertie scazuta.

Vehiculele Focus dotate cu motoarele Ford EcoBoost de 1,6 litri pe benzina si motoarele Duratorq TDCi de 1,6 litri pe motorina au o cutie de viteze complet noua de 6 viteze. Transmisia manuala cu 6 viteze Durashift este ultima cutie de viteze Ford pentru masini mici si mijlocii si inlocuieste cutiile cu 5 viteze cu un design exceptional de usor si compact pentru capacitatea cuplului. Clientii Focus au optiunea de a specifica transmisia cea mai avansata a companiei – automata cu ambreiaj dublu Ford PowerShift cu 6 viteze de inalta eficienta.

Doar prin enumerarea noutatilor pe care le ofera am inteles de ce clientul trebuie sa descopere mai mult decat o masina in noul Focus. Nu mai ramane decat sa va convingeti ca si costul se reflecta in calitatea noului design dar si al tehnologiilor ridicate pe care Focus le utilizeaza. Pretul de pornire in Romania va fi de la 16000 euro cu toate taxele incluse pentru varianta cu propulsor pe benzina de 1,6 litri si nivel de echipare Ambiente.

Leave a Reply