Porcisteanu la prima victorie din cariera


Porcisteanu la prima victorie din cariera

Programata in perioada 13-15 martie in imprejurimile Brasovului, prima etapa a CNR Dunlop 2009 a aliniat la start 50 de echipaje. Vremea aspra si dificultatea probelor speciale au adus dupa prima zi cateva abandonuri notabile. Cele mai mari surprize le-a adus ce-a de-a cincea proba speciala, Rasnov – Poiana, unde pe coborare, echipajul Dan Gartofan – Adrian Berghea a ramas blocat in zapada, iar echipajul Jarkko Miettinen – Mikka Lukko a iesit de pe traseu, oprindu-se intr-un parapet.

Conform declaratiei presedintelui Federatiei Romane de Automobilism Sportiv, dl. Ovidiu Mazilu, coborarea pe traseul Poiana ramane una din cele mai dificile portiuni din Raliul Brasovului. “Este selectiva si de aceea “respectata” de piloti. Aici, traseul este unul de viteza si nu e de mirare nici o iesire in decor. La nivel organizatoric, cei din masina de securitate, fosti piloti cu indelungata experienta, sunt avizati de riscurile pe care le ridica un asemenea traseu de concurs, si de aceea la aceasta etapa s-a insistat de cate ori a fost nevoie pentru a amplasa spectatorii in locuri sigure. Dovada ca spectatorii din spatele acelui parapet lovit de masina echipajului Miettinen / Lukka, au fost mutati in afara zonei periculoase”, a declarat Presedintele FRAS. “Peste tot in lume, spectatorii, manifesta frecvent un comportament ‘altruist’. Fanii automobilismului sportiv nu se regasesc intamplator in numar mare in zona unui viraj dificil.

Nimic neobisnuit in raliuri sa asisti in aceste zone spectaculoase la iesiri in decor. Cei mai putin avizati parasesc locurile sigure in care se aflau pana atunci si alearga spre locul incidentului, fie din curiozitate, fie sa dea o mana de ajutor pentru repunerea masinii pe traseu. Ajung astfel in zonele periculoase, aflandu-se pe traiectoria urmatoarei masini de concurs. Repet, nu se intampla numai la noi, acest comportament este tipic fanilor care infrunta orice pericol, in dorinta de a-si revedea idolii repusi pe traseu, cat mai repede cu putinta”, a mai adaugat acesta.

In a doua zi de concurs, au luat startul 34 de echipaje ramase in competitie si inca doua echipaje in Super Rally, sistem ce permite echipajelor care au abandonat competitia in ziua 1, sa acumuleze puncte bonus pentru clasarea la final de campionat, in cazul castigarii probelor speciale ale celei de-a doua zi a raliului. intre cele doua echipaje inscrise dupa abandon in regula Super Rally, s-a aflat si echipajul Dan Gartofan / Adrian Berghea, fara insa sa reuseasca sa acumuleze vreunul din punctele “bonus” puse in joc.
La finele celor doua zile de raliu, pe prima pozitie a clasamentului etapei s-a clasat Valentin Porcisteanu, aflat la prima victorie din cariera sa. Locul secund a fost ocupat de echipajul maghiar Gergo Szabo / Zoltan Kohler, iar pe a treia treapta a podiumului a urcat echipajul Manu Mihalache / Janos Soos.

In clasamentul grupei A, cele 10 puncte ale primului clasat au fost castigate de echipajul Alexandru Mitroi/Sorin Colceriu, in timp ce la grupa H, a urcat pe prima treapta a podiumului Alin Marginean/Gabi Lazar. in clasamentul juniorilor pe prima treapta a urcat debutantul Lucian Garbacea Jr./Mihai Lazarescu, devansandul pe castigatorul primei pozitii in Cupa Dacia, Vlad Cosma/Florin Dorca.
Campionatul National de Raliuri Dunlop 2009 a debutat sub semnul unei tensiuni sporite de comunicatul din 9.03.2009 al Automobil Clubului Roman, prin care s-a inchis posibilitatea de colaborare cu FRAS la numai trei zile dupa Conferinta Nationala din 06.03.2009 in cadrul careia au fost alese noile organe de conducere.

Leave a Reply