QASHQAI in clasamentul calitatii germane


QASHQAI in clasamentul calitatii germane

Analiza ADAC arata ca modelul crossover compact Nissan este mai fiabil decat modelele concurente

Pentru cel de-al patrulea an consecutiv, Nissan QASHQAI a obtinut o clasificare fruntasa in unul dintre cele mai exigente studii de calitate europene.

Popularul model a obtinut calificativul „foarte fiabil” din partea renumitei organizatii ADAC, din Germania, cel mai mare club automobilistic din Europa, avand peste 16 milioane de membri. Cel mai bine clasat model de marca japoneza din segmentul sau, QASHQAI a fost intrecut doar de marcile premium germane si a obtinut locul 6 (din 22) in clasa pe care o reprezinta, inaintea unor rivali importanti, precum VW Tiguan, Ford Kuga si Toyota RAV4.

QASHQAI nu a fost singurul model Nissan recunoscut in studiul de fiabilitate ADAC pe anul 2010 (Pannenstatistik). Nissan NOTE a obtinut locul 5 din clasa sa (din 23), facand, de asemenea, dovada a patru ani de performanta continua „foarte fiabila”, in timp ce Nissan Micra a obtinut statutul de autovehicul „foarte fiabil” in 2009 si 2010.

QASHQAI si NOTE sunt construite in Europa de catre Nissan Motor Manufacturing UK (NMUK), cum a fost si cazul modelului Micra, inainte ca acesta sa cedeze locul lui JUKE la uzina din Sunderland.

QASHQAI nu este la primul succes in ceea ce priveste studiile efectuate de ADAC. Anul acesta, s-a clasat pe locul trei la general in competitia anuala a organizatiei pentru obtinerea premiului „Gelber Engel” (Ingerul galben), care reprezinta o recunoastere a fiabilitatii si a satisfactiei clientilor. QASHQAI a fost intrecut doar de un Audi si un Porsche.

„Aceste rezultate extraordinare subliniaza calitatea de fabricatie exceptionala oferita tuturor masinilor produse de NMUK. Suntem in mod deosebit mandri de QASHQAI, cel mai bine vandut model al nostru in Europa. Succesul sau in cadrul studiilor ADAC arata ca oferim in continuare cea mai buna calitate, chiar daca suntem solicitati la maxim pentru a satisface cererea uriasa pentru acest model exceptional”, a afirmat Simon Thomas, Vicepresedinte Senior, Nissan Europa.

Nivelurile constante de inalta calitate obtinute de aceasta ultima generatie de autovehicule Nissan reprezinta consecinta directa a unei strategii coordonate si axate pe obiectiv, dusa de o echipa de specialisti dedicati, din departamentele Nissan de servicii post-vanzare, asigurarea calitatii, cercetare si dezvoltare din Europa si din uzinele din UK si Spania.

SUCCESUL QASHQAI

Nissan QASHQAI a fost lansat in 2007 ca o alternativa inovatoare si incitanta la modelele hatchback conventionale care domina segmentul C de autovehicule pe piata europeana. Din combinatia atragatoare dintre aspectul de SUV si calitatile practice a unei masini de familie s-a nascut segmentul de crossover compact. QASHQAI a avut imediat succes la vanzari si continua sa domine segmentul, popularitatea sa fiind marita in urma imbunatatirilor aduse in anul 2010, care au accentuat calitatea si rafinamentul acestui autovehicul.

De la lansare, peste 835.000 de unitati QASHQAI au fost vandute in intreaga Europa, subliniind dominarea Nissan in segmentul crossover… o pozitie intarita in continuare multumita popularitatii fratelui mai mic al lui QASHQAI, JUKE, lansat anul trecut.

QASHQAI ocupa in prezent locul 5 in clasamentul celor mai bine vandute modele din segmentul C din Europa, dupa patru modele traditionale – VW Golf, Renault Megane, Ford Focus si Opel Astra – avant o cota de 4,9% pe acest segment. In Romania, QASHQAI ocupa tot locul 5 in topul vanzarilor din segmentul C hatchback, pentru anul fiscal 2010.

Modelul este disponibil in doua versiuni ¬– cea cu cinci locuri, QASHQAI si cea cu sapte locuri, QASHQAI+2 – si patru motorizari – doua motoare pe benzina si doua motoare diesel, dispunand de tractiune pe rotile din fata sau tractiune integrala inteligenta Nissan ALL-MODE.

Rezultatele studiului de fiabilitate ADAC 2010
Masini medii
1: BMW X3
2: Mercedes-Benz clasa C
3: BMW seria 3
4: Mercedes-Benz SLK
5: Audi A4
6: Nissan QASHQAI
7: VW Tiguan
8: Mercedes-Benz CLK
9: Skoda Octavia
10: Ford Kuga
11. VW Passat
12. Toyota RAV4
13. Toyota Avensis
14. Hyundai Tucson
15. Mazda 6
16. VW Sharan
17. Volvo S40/V50
18. Renault Laguna
19. Peugeot 407
20. Ford Mondeo
21. Ford S-MAX
22. Opel Vectra

Masini mici
1: MINI
2: Peugeot 207
3: Mitsubishi Colt
4: Opel Meriva
5: Nissan NOTE
6: Skoda Roomster
7: Dacia Sandero
8: Ford Fusion
9: Mazda 2
10: VW Polo
11. Opel Corsa
12. Renault Clio
13. Ford Fiesta
14. Citroen C3
15: Nissan MICRA
16. Skoda Fabia
17. Peugeot 206
18. Toyota Yaris
19. Renault Modus
20. Honda Jazz
21. Fiat Punto
22. Seat Ibiza/Cordoba
23. Hyundai Getz

Nota:
Pentru a oferi o imagine reala a calitatii autovehiculelor, studiul Pannenstatistik al ADAC include modele avand intre unul si sase ani, care obtin vanzari de peste 7000 de unitati anual in Germania. Sunt analizate toate problemele tehnice care impiedica utilizarea masinii, intalnite de catre ADAC, iar rezultatele sunt publicate in revista asociatiei, ADAC Motorwelt, care are un numar estimat de 19 milioane de cititori.

Leave a Reply